Annons
Sponsrad artikel
  • Prisvärd. Maxus E-Deliver 3 finns från 295 500 kr exklusive moms. Och då är stödet på 60 000 kronor i bonus/malus-systemet inte inräknat.
  • Prisvärd. Maxus E-Deliver 3 finns från 295 500 kr exklusive moms. Och då är stödet på 60 000 kronor i bonus/malus-systemet inte inräknat.
  • Ladda hemma eller på jobbet. Ifall du har din bil hemma över natten så går det enkelt att montera en laddbox som räknar ut hur mycket av driften som arbetsgivaren ska stå för.
  • Maxus EV 80 stor skåpbil.
  • Eldrivna transportbilar från Maxus finns i lager för snabb leverans.
  • Eldrivna transportbilar från Maxus finns i lager för snabb leverans.

Nytt bilmärke ger nya möjligheter: ”Bra lastutrymme, välutrustade och pigg motor som går tyst”

ANNONS Med 100 procent eldrift, lång räckvidd och rejäl lastkapacitet är elbilarna från Maxus ett välkommet tillskott bland utbudet av transportbilar. “Skellefteå Kraft och kommunen har redan gjort beställningar”, säger Pär Öhlin.

Bakom varumärket Maxus står Kinas största biltillverkare, Saic Motors. De bygger miljontals bilar varje år, och är bland annat partner med General Motors och Volkswagen.

– De tillverkar bilar och bildelar åt andra, men de har även egna varumärken som till exempel Maxus, berättar Pär Öhlin på Logart bil i Skellefteå.

För den svenska marknaden är Maxus relativt okänt, men i Norge har de funnits sedan 2018.

– Där har bland annat Ikea och logistikföretaget Bring använt deras eldrivna transportbilar med gott resultat, säger Pär som blev glad när de fick möjligheten att sälja Maxus på Logart Bil i Skellefteå.

– Ja, jag tycker att det är en väldigt intressant produkt. Bilarna är redan från start byggda för att vara elbilar, och är därför betydligt lättare än många av sina konkurrenter.

Prismässigt likvärdig

Att de är lätta gör dem klassledande inom räckvidd och lastförmåga.

– Modellen Maxus E-Deliver 3 har till exempel en räckvidd på drygt 34 mil, dragkapacitet på 1200 kg och lastförmåga för upp till 1000 kg, säger Pär.

Prisvärd. Maxus E-Deliver 3 finns från 295 500 kr exklusive moms. Och då är stödet på 60 000 kronor i bonus/malus-systemet inte inräknat.

Specifikationerna gör den till ett fullgott alternativ till andra transportbilar.

– Den är prismässigt likvärdig som en dieselbil, men driftskostnaderna blir betydligt lägre med eldrift.

Prismässigt likvärdig som en dieselbil, men driftskostnaderna blir betydligt lägre.

Med en elbil kan bilen dessutom laddas över natten, och du som hantverkare behöver aldrig stanna för att tanka på en bensinstation.

– Förutom att det blir billigare sparar det mycket tid, säger Pär.

Bra lastutrymme

De första Maxus-bilarna kom till Logart bil tidigare i höst. Pär själv har provkört modellerna.

– De är superintressanta och har allt man behöver som till exempel hantverkare; Bra lastutrymme, pigg motor som går tyst och fint och de är väl utrustade med till exempel backkamera som standard.

Ladda hemma eller på jobbet. Ifall du har din bil hemma över natten så går det enkelt att montera en laddbox som räknar ut hur mycket av driften som arbetsgivaren ska stå för.

Hur fungerar de i kallt klimat?

– Att en elbil tappar något i räckvidd i kyla är ingen hemlighet, men det finns värmare för batteriet och de är ju körda i Norge med gott resultat.

Gjort beställningar

I Skellefteå har intresset för de nya eldrivna bilarna redan varit stort.

– Vi har fått positiv respons. Till exempel Skellefteå Kraft och Skellefteå kommun har redan gjort beställningar, säger Pär.

Till exempel Skellefteå Kraft och Skellefteå kommun har redan gjort beställningar.

För den som är nyfiken att prova en bil från Maxus så finns de för provkörning på Logart bil i Skellefteå.

– Inom kort får vi in personbilar från Maxus också, en rymlig 7-sitsig bil med räckvidd på över 35 mil, säger Pär.

Läs mer om Maxus här »

– provkör på Logart bil i Skellefteå!

Välkommen
till Logart Bil

Nålvägen 2 Skellefteå
0910-71 16 60, www.logart.se

Öppettider: Mån-fre 9-17 | Lör 10-14

Sponsrad artikel

Hela denna sida är en annons från Logart Bil.
Sponsrade artiklar är en del av Megafonens utbud av annonser. Vill du också ha en sponsrad artikel? Kontakta oss på info@megafonen.nu eller läs mer på megafonen.nu/annons.

Du kanske också vill läsa:
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons