Celsius har blivit ett väletablerat märke inom energidryck sedan det introducerades på den svenska marknaden 2009. Nu har bolaget anlitat mediebyrån Grit, som ska jobba med varumärkets etablering och marknadsföringen av befintliga produkter.
Skelleftebyrån får en rådgivande roll i Celsius kampanjstrategi och kanalval. De ska anpassa medieköp och jobba löpande med insatser för att knipa marknadsandelar.
I ett pressutskick berättar Zandra Petersson vid Celsius att samarbetet välkomnas.
– Genom vårt samarbete med Grit får vi bättre förutsättningar att arbeta datadrivet. Att skapa affärer genom nya och relevanta sätt att synas på, baserat på insikter kring våra målgrupper. Det är inte minst viktigt när det kommer till lanseringar av våra nya produkter. Vi ser fram emot att se vad vi kan åstadkomma tillsammans, säger hon.
Även Emma Sundqvist, projektledare på Grit, är glad för avtalet. Hon är säker på att de kommer kunna bidra med stor affärsnytta och hjälpa Celsius nå ut på marknaden.
– Vi har gjort ett antal analyser som ligger till grund för strategin framåt. Alla beslut vi fattar baseras på data och insikter – inte en känsla, säger Emma i pressmeddelandet.