Annons
Andreas Andersson är glad. Foto: Pexels / Grit Media

Skelleftebyrå inleder samarbete med stor koncern: ”Fantastiskt spännande att vara med på resan”

NÄRINGSLIV Marknadsföringsbyrån Grit, grundad i Skellefteå, ska hjälpa Bilbolaget digitalisera sin affär och marknadsföring.

Annons

Samarbetet görs med Bilbolaget syd, vilket omfattar koncernens verksamheter från Timrå i norr till Norrtälje i söder. För att möta dagens förändrade, mer digitaliserade köpbeteende satsar de både på en ny digital plattform och digital marknadsföring.

– Under det senaste året så har digitaliseringsresan i vår bransch snabbats upp, vilket är spännande och utmanande. Vi sökte en rådgivande samarbetspartner och expert inom digital marknadsföring, säger Tina Möller, kommunikationschef på Bilbolaget.

– Grit förstod vårt behov och den unika kombinationen av kompetens, engagemang och bra dialog gjorde att vi valde Grit som vår samarbetspartner, fortsätter hon.

Andreas Andersson, mediestrateg och försäljningschef på Grit, uttrycker sin glädje.

Annons

– Bilbolaget är i en expansiv fas och har själva insett vikten av den digitala närvaron. Vi tycker det är fantastiskt spännande att få vara med på resan framåt, säger han.

Grit jobbar med målgruppsanalys och skräddarsytt innehåll, baserat på mottagarnas mönster och beteenden, i sin marknadsföring. I samarbetet med Bilbolaget använder de bland annat ett helautomatiserat annonsverktyg uppbyggt på artificiell intelligens.

Tina Möller har stora förhoppningar för den dynamiska arbetsgrupp som satts ihop.

– Jag ser fram mot att se effekten av vad vi kommer skapa tillsammans, säger hon.

Du kanske också vill läsa:
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons