HÄLSA Med individanpassade kosttillskott i en prenumerationstjänst är målet att leverera världens enklaste hälsa. Bakom satsningen står Daniel Wilén, företagare i Skellefteå.
Daniel Wilén har under flera år upplevt en lucka på marknaden när det gäller kosttillskott för personer som inte eftersträvar enorma träningsresultat eller siktar på elitnivå, utan vill komplettera sin kost på ett sundare sätt, skriver företaget i ett pressmeddelande.
– Kosttillskott är en djungel för många. Vi vill göra det enklare med ett urval bra produkter som är hållbara i produktion och distribution, säger Daniel Wilén, Isikosts grundare.
Ett 20-tal produkter har tagits fram med livsmedelsagronomer och produktutvecklare. Målgruppen är den som vill leva sundare, uppnå bättre träningsresultat eller gå ner i vikt.
– Fokus har varit biotillgänglighet, hur kroppen kan tillgodogöra sig näringsämnena samt spårbarhet. När det gäller proteindrycker ville vi hitta alternativ till de kraftigt sötade drycker som finns. Våra drycker har istället mogna smaker med rödbeta, ingefära och mango, berättar Daniel.
Produkterna kommer att säljas via webbutik med start från 1 mars.