SHOPPING Nu blir de återigen först i Sverige med att testa det nya konceptet, som ska ta kedjan in i framtiden.
I November 2009 byggdes den nya hemmakväll butiken i Skellefteå och då var de först i Sverige med att få det nya konceptet med inredning och alla kringliggande faktorer. Nu blir man återigen först i Sverige med att testa det nya konceptet som ska ta kedjan in i framtiden.
– Samtidigt som vi gör butiken mer lättnavigerad, så gör vi plats för större sortiment av godis, berättar Adam Lundström som är ägare av butiken i Skellefteå och fortsätter.
– Vi kommer att göra en insats på att få in mer naturgodis, eftersom att det har efterfrågats av kunderna.
Samma sortiment
Man skulle kunna tro att det blir mindre utbud av hyrfilmer, men så blir inte fallet.
– Vi kommer inte att minska något på hyr eller köpfilmerna, utan vi behåller samma breda sortiment som vi har idag, meddelar Adam.
Det är snabba puckar med ombyggnaden. Redan nu på Torsdag är det nypremiär av det nya konceptet i Skellefteåbutiken.