Annons
Annons
Sponsrad artikel
Sebastian, delägare på Jeppes Hantverkarservice, är nöjd med det bemötande de fått på Logart Bil under de två år som de kört elbil. “Vi har inte haft några problem med bilarna, men den kontakt vi haft har varit bra. De har varit hjälpsamma i alla aspekter”, säger Sebastian.

Fler företag i Skellefteå väljer el-bilar • Hantverkaren: ”Det blir helt enkelt billigare”

ANNONS I takt med att fler elektrifierade transportbilar kommit ut på marknaden har efterfrågan ökat. “De uppfyller alla krav vi har – och så blir det billigare”, säger Sebastian Andersson, delägare i Jeppes Hantverkarservice.

Jeppes Hantverkarservice är ett av de företag som gått över till att köra elektrifierade transportbilar. De skaffade tre Maxus E-deliver 3 för ungefär två år sedan.

– Det är ingenting vi har ångrat. De uppfyller alla krav som vi har, berättar Sebastian Andersson, delägare.

Inför bytet fanns viss oro om räckvidden skulle vara vad som lovades, men det har inte varit några problem.

– Jag är positivt överraskad. De bilar vi haft håller vad de lovar och går ungefär 24 mil på sommaren och 20 på vintern, vilket räcker väl för oss, säger Sebastian.

Sebastian Andersson och Robin Wiklund jobbar på Jeppes Hantverkarservice.

Den största anledningen till bytet var ekonomiskt motiverat. När kostnaden på drivmedel ökade kraftigt blev kalkylen för elbil lättare att räkna hem.

– Allt som allt blir det billigare med dessa bilar än de vi hade innan.

Inte förvånade

Att fler företag väljer elektrifierade transportbilar är inget som förvånar Pär Öhlin och Clas HåkanssonLogart Bil. De har under de senaste åren levererat mängder med elbilar, inte minst till hantverkare.

– Bara skatten mellan en dieselbil och en elbil skiljer uppemot 20 000 kronor per år. Lägg därtill minskad kostnad för drivmedel och att bilen alltid är “fulltankad” varje morgon. Det sparar både tid och pengar, säger Pär.

Pär Öhlin och Clas Håkansson har märkt en ökad efterfrågan på elektrifierade transportbilar. “Kalkylen går ihop”, säger Pär.

Den vanligaste invändningen mot en elbil brukar vara räckvidden, men dagens bilar räcker mer än väl för de allra flesta.

– Om du kör hela batteriets kapacitet varje arbetsdag under hela året har du kört över 6 000 mil. Det är få hantverkare som kör de sträckorna, säger Clas.

Nya E-deliver 7

I nya Maxus E-deliver 7, som kommer till bilhallen nu i slutet av maj, har räckvidden dessutom utökats till 31-37 mil enligt wltp, beroende på vilket batteri du väljer (77 eller 88 kWh). Det är en bil som Clas och Pär tror kommer att bli populär bland hantverkare.

– Den är i storlek ungefär som en Ford Transit Custom, och har mer extrautrustning än E-deliver 3. I 7:an är det standard med tre säten fram, adaptiv farthållare, 360-kamera, rattvärme med mera, säger Pär.

Nya E-deliver 7 kommer snart till Skellefteå. Med möjlighet till fyrhjulsdrift är den unik på marknaden. “Det här tror vi kommer att bli en storsäljare bland hantverkare”, säger Clas.
Nya E-deliver 7 är tresitsig och utrustad med adaptiv farthållare, 360-kamera, rattvärme bland annat.

Den får lasta 1 125 kg och dra 1 500 kg, och finns som fyrhjulsdriven. Priset är från 459 900 kr ex moms.

– Lägg därtill miljöbonus på upp till 50 000 kronor som återinförts för elektriska transportbilar. Kom in till oss på Logart så berättar vi mer, säger Clas.

Fullserviceanläggning

Logart Bil är en fullserviceanläggning som erbjuder:

  • Försäljning av nya och begagnade personbilar och transportbilar
  • Biluthyrning
  • Verkstad
  • Reservdelar
  • Plåtverkstad
  • Polering och lackbehandling av bilar
  • Tvätt av bilar
  • Vindrutebyte
  • Däckservice
  • Ackrediterade reparationer av luftkonditionering

Nålvägen 2 Skellefteå
Öppettider: Måndag-fredag 9-17 | Lördag 10-14 |
Verkstad: Måndag-fredag 7–17

Telefon: 0910-71 16 60
Hemsida: www.logart.se

Sponsrad artikel

Hela denna sida är en annons från Logart Bil.
Sponsrade artiklar är en del av Megafonens utbud av annonser. Vill du också ha en sponsrad artikel? Kontakta oss på info@megafonen.nu eller läs mer på megafonen.nu/annons.

Annons
Annons
Annons
Annons