Det är en tung rekrytering. Jens Mårtensson har 23 år på kommunikationsbyrån Krux bakom sig, som vd och kommunikationsstrateg. Han valde att gå vidare till rollen som affärsrådgivare på Almi häromåret.
Nu väntar nya utmaningar. Jens Mårtensson tillträder som ny kommunikations- och marknadschef på Skellefteå buss under våren, tillkännager bolaget i dag.
– Det är ett riktigt intressant läge att komma in i på Skellefteå buss, inte minst med tanke på det oerhört viktiga samhällsuppdrag som bolaget har i ett snabbt växande Skellefteå, säger Jens Mårtensson i ett pressmeddelande.
Han är glad att få bidra till stadens utveckling och ser attraktiv kollektivtrafik som en förutsättning för att Skellefteå ska kunna växa hållbart, ur ett såväl klimatmässigt som socialt perspektiv. Kommunikation kommer att spela en viktig roll i det.
Skellefteå buss vd Marie Larsson tror att hans långa erfarenhet, etablerade nätverk och stora samhällsengagemang kommer att bli en tillgång.
– Under sina år på Almi har han även jobbat mycket med hållbarhetsfrågor. I kombination med det affärsmässiga perspektivet blir det värdefullt när vi tillsammans med de stora arbetsgivarna ska skapa förutsättningar för hållbart och attraktivt arbetspendlande i Skellefteå, säger hon.