Skellefteå Kraft har gjort tradition av att prestera väl i dessa undersökningar och fortsätter göra det under 2024. Inte minst sett till elnätskunderna, där företaget blir Sverigeetta i kundnöjdhet hos såväl privat- som företagskunder.
– Vi är givetvis oerhört tacksamma över att fortsatt ha så nöjda kunder och gör allt vi kan för att det ska fortsätta vara så, säger Clas Berglund, vd på Skellefteå Kraft Elnät, i ett pressmeddelande.
Även sett till kundnöjdhet hos fjärrvärmekunderna placerar sig Skellefteå Kraft högt med en förstaplats och en tredjeplats. Trots en tuff start på året.
– Vi hade en del driftstörningar i fjärrvärmenätet i samband med en extrem vinterkyla, så är vi väldigt ödmjuka och tacksamma över att vi med hjälp av vårt hårda arbete har fått behålla våra kunders nöjdhet och förtroende, säger Ulf Hedqvist som är affärsenhetschef värme på Skellefteå Kraft.
Svenskt Kvalitetsindex kundundersökning har sex undersökningsområden och så här placerar sig Skellefteå Kraft inom samtliga, med fjolårets placering inom parantes:
- Elnät privat: 1 (1)
- Elnät företag: 1 (1)
- Fjärrvärme privat: 1 (1)
- Fjärrvärme företag: 3 (1)
- Elhandel privat: 5 (3)
- Elhandel företag: 1 (1)