Annons
Annons
Foto: Evalena Karlsson, Skellefteå Kraft

Fina betyg till Skellefteå Kraft i ny kundundersökning: ”Tacksamma”

NÄRINGSLIV Skellefteå Kraft fortsätter att få höga betyg när kunderna får tycka till. Det visar den senaste kundundersökningen från Svenskt Kvalitetsindex, SKI.

Annons MOBILE TOP

Skellefteå Kraft har gjort tradition av att prestera väl i dessa undersökningar och fortsätter göra det under 2024. Inte minst sett till elnätskunderna, där företaget blir Sverigeetta i kundnöjdhet hos såväl privat- som företagskunder.

– Vi är givetvis oerhört tacksamma över att fortsatt ha så nöjda kunder och gör allt vi kan för att det ska fortsätta vara så, säger Clas Berglund, vd på Skellefteå Kraft Elnät, i ett pressmeddelande.

Annons

Även sett till kundnöjdhet hos fjärrvärmekunderna placerar sig Skellefteå Kraft högt med en förstaplats och en tredjeplats. Trots en tuff start på året.

– Vi hade en del driftstörningar i fjärrvärmenätet i samband med en extrem vinterkyla, så är vi väldigt ödmjuka och tacksamma över att vi med hjälp av vårt hårda arbete har fått behålla våra kunders nöjdhet och förtroende, säger Ulf Hedqvist som är affärsenhetschef värme på Skellefteå Kraft.

Annons

Svenskt Kvalitetsindex kundundersökning har sex undersökningsområden och så här placerar sig Skellefteå Kraft inom samtliga, med fjolårets placering inom parantes:

  • Elnät privat: 1 (1)
  • Elnät företag: 1 (1)
  • Fjärrvärme privat: 1 (1)
  • Fjärrvärme företag: 3 (1)
  • Elhandel privat: 5 (3)
  • Elhandel företag: 1 (1)
Annons
Annons
Annons
Annons