Tävlingen anordnas av branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer och är ett sätt att uppmärksamma goda exempel inom innehållsmarknadsföring. Byråer som uppvisat både innovativa lösningar och hög kvalitet.
Det är Nordens största tävling av sitt slag. Swedish Content Awards delar ut pris i 25 kategorier och en av de nominerade är Happy Content i Skellefteå.
– Att bli nominerad i Nordens största tävling i vår bransch visar att vi håller en hög nationell nivå. Det är särskilt relevant i en kontext där 99 procent av de nominerade är välkända storstadsbyråer, säger delägaren Ingela Hällsten i ett utskick.
De slåss om priset i kategorin ”Offentlig sektor & samhällsinformation”, efter ett samarbete med Akademi Norr och Lapplands Lärcentra. Happy Content har utvecklat sajten Utbildning för framtiden för att hjälpa dem nå ut med utbildningserbjudanden i norra Norrland.
Den ska hittills ha haft över 112 000 unika besökare och enligt Happy Content har det engagerande innehållet varit en framgångsfaktor.
– Vi är väldigt tacksamma för att våra uppdragsgivare har visat stort förtroende för vår expertis och själva verkligen brinner för sina uppdrag, fortsätter Ingela Hällsten.
Skelleftebyrån ska vara den enda nominerade i norra Sverige. De andra nominerade i samma kategori är byråerna Coreworkers, Gullers Grupp och Spoon Agency.
Vinnaren koras när Swedish Content Awards anordnas i Stockholm den 18 oktober.