Samtidigt som den lokala affärsrörelsen ska kunna öka sin omsättning vill Foodora skapa lokala arbetstillfällen. Sedan i mars har bolaget tillsatt 1 000 nya tjänster
Foodora beskriver sig självt som en populär marknadsplats för hemkörning av restaurangmat. Världen är uppkopplad under dygnets alla timmar och företagen likaså, enligt företaget återspeglas det i arbetstider och utvecklingen av nya tjänster.
Bland de restauranger som är med från starten i Skellefteå är bland andra Espresso House, McDonald’s, MAX Burgers, Bastard Burgers och Hemmakväll.
– Det känns mycket spännande att vi öppnar vår tjänst i Skellefteå. Kommunen är en av landets mest företagstäta, förhoppningsvis kan vi bidra till det lokala näringslivet och vässa deras digitala affär, säger Hans Skruvfors, vd Foodora Sverige.
– I dag anlitar vi människor i städer runt om i Sverige, vilket i sin tur stärker det lokala näringslivet, då företagen kan anställa fler människor när de får tillgång till en utökad kundgrupp. Allt detta genererar extra intäkter som stärker den gemensamma välfärden i landet, fortsätter han i pressmeddelandet.