Annons
SKELLEFTEÅ Megafonen är en av tre nominerade.">

Nominerade till Årets Marknadsförare – igen

href="http://www.megafonen.nu/noje/nominerade-till-arets-marknadsforare/"> SKELLEFTEÅ Megafonen är en av tre nominerade.

Annons

SKELLEFTEÅ Megafonen är en av tre nominerade.

För andra gången på tre år är Megafonen nominerade till Årets Marknadsförare i Skellefteå av Marknadsföreningen.

Nomineringen lyder den här gången ”Med effektiv och smart marknadsföring har Megafonen lyckats lyfta Skellefteås nöjesliv på nytt. De har kommunicerat med ungdomar på ungdomars vis genom att använda sig av lokala bloggare med många ”followers” i Skellefteå för att nå rätt målgrupp. ”Alla ska dit – ska du?”, har blivit ett välkänt begrepp bland Skellefteås nöjesivrare.”

– Vi är stolta över att åter bli nominerade. Just Årets Marknadsförare är en utmärkelse vi håller högt då det är just marknadsföring vi tror och hoppas att vi är bra på, säger Magnus Lindkvist som tillsammans med Peter Ziolkowski äger Megafonen.

– En blandning av bra strategi på internet, bra event – med bland annat Megafonenfesten med Loreen – och vår satsning på månadstidningen Megafonen tror vi är det som gjort att Megafonen numera är ett välkänt varumärke i Skellefteå, säger Peter.

De två andra företagen som i år är nominerade är Bryggargatan och Euro Mind Expo.

– Vi har ett angenämt bekymmer. Det svåra är inte att plocka fram exempel på lyckade marknadsföringsinsatser, det är att avgöra vilken av alla som är bäst. Vi har tre urstarka kandidater i år, säger Kajsa Hedberg, ordförande i Marknadsföreningen i Skellefteå i ett pressmeddelande.

Årets Marknadsförare utnämns på Hej Day den 7 november.

2010 när Megafonen var nominerade gick utmärkelsen till Matfesten.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons