Det senaste året har Skelleftegrundade Grit, som jobbar med digital marknadsföring, bland annat tecknat avtal med det internationella industriföretaget Rototilt och fått i uppdrag att driva energidrycksföretaget Celsius digitala närvaro i Norden.
Nu har de ingått ett nytt samarbete med internationell koppling, med Panasonic Nordic som arbetar med värme- och kylsystem i alltifrån villor till större kommersiella byggnader, exempelvis hotell.
– Jättespännande med en ny kund som är verksam inom ett snabbt växande område, säger Andreas Andersson, försäljningschef och partner på Grit, i ett pressutskick.
Förutom att hantera Panasonic Nordics medieköp i Norden ska Grit bland annat jobba strategiskt med företagets målgruppssegmentering. Avtalet med dem sträcker sig över tolv månader med möjlighet till löpande förlängning.
För Grit är avtalet värt uppemot 20 miljoner kronor.
– Avtalet visar att vi är konkurrenskraftiga när det gäller stora uppdrag, både nationella och internationella, där det krävs strategisk höjd på medieköpen, fortsätter Andreas Andersson.