Annons
Kim Högberg, Ludwig Olofsson och Malin Klockare Gullesjö tar plats bakom Andreas Andersson och Jacob Marklund på Grit i Skellefteå. Foto: Amanda Moritz, Lovely Media

Skelleftebyrå ingår nytt samarbete – avtalet värt uppemot 20 miljoner

NÄRINGSLIV Mediebyrån Grit får tilltron att hantera Panasonic Nordics medieköp på den nordiska marknaden. Kontraktet är värt upp till 20 miljoner kronor.

Annons

Det senaste året har Skelleftegrundade Grit, som jobbar med digital marknadsföring, bland annat tecknat avtal med det internationella industriföretaget Rototilt och fått i uppdrag att driva energidrycksföretaget Celsius digitala närvaro i Norden.

Nu har de ingått ett nytt samarbete med internationell koppling, med Panasonic Nordic som arbetar med värme- och kylsystem i alltifrån villor till större kommersiella byggnader, exempelvis hotell.

– Jättespännande med en ny kund som är verksam inom ett snabbt växande område, säger Andreas Andersson, försäljningschef och partner på Grit, i ett pressutskick.

Annons

Förutom att hantera Panasonic Nordics medieköp i Norden ska Grit bland annat jobba strategiskt med företagets målgruppssegmentering. Avtalet med dem sträcker sig över tolv månader med möjlighet till löpande förlängning.

För Grit är avtalet värt uppemot 20 miljoner kronor.

– Avtalet visar att vi är konkurrenskraftiga när det gäller stora uppdrag, både nationella och internationella, där det krävs strategisk höjd på medieköpen, fortsätter  Andreas Andersson.

Du kanske också vill läsa:
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons