Grit är en digital marknadsföringsbyrå som grundades i Skellefteå och som även finns i Umeå, Luleå och Stockholm i dag. De har 20 anställda och omsätter cirka 50 miljoner kronor totalt.
Nu har Grit utsetts till Årets arbetsgivare på Årets byrå-galan på Cirkus i Stockholm.
– Fantastiskt! Ett kvitto på att våra medarbetare trivs och ett pris som förhoppningsvis gör att vi kan rekrytera ännu fler kollegor här framöver, säger Emil Pettersson, vd på Grit, i ett pressmeddelande.
Konkurrensen hård
”Årets Byrå” är en branschstudie som görs av analysbolaget Regi i samarbete med Sveriges Marknadsförbund, bland andra. I studien gör köpare av marknadsföring och kommunikation en utvärdering av sina byråer.
Av 250 utvärderade byråer ska medarbetarnöjdheten ha varit som högst hos Grit.
– Det är ett anrikt pris som funnits i över 20 år och väger tungt, bland det finaste man kan vinna i vår bransch. Så vi är otroligt stolta och glada, säger Emil Pettersson.
– Vi försöker ha roligt på jobbet varje dag och erbjuda ett arbete som är hållbart och trivsamt. Utmärkelsen visar att vi jobbar på rätt sätt, men den förpliktigar också. Nu gäller det att fortsätta på den inslagna vägen och vilja bli ännu bättre, fortsätter han.
Chans till annat pris
Som en av sex byråer i Sverige var Grit även nominerade i kategorin Årets medie- och kommunikationsbyrå (fristående media), men det priset gick till HowCom & Hear.
– Fint att vi fanns med även där, konkurrensen var stenhård. Vi får ändå se det som en godkänd debut att bli bland de sex bästa i Sverige. Nästa år får vi klättra, avslutar en glad Emil Pettersson.