Grit grundades i Skellefteå och finns även i Umeå, Luleå och Stockholm i dag. Byrån har 20 anställda och omsätter cirka 50 miljoner kronor. Avtalet med Rototilt, som gör smarta lösningar för grävmaskiner, är det senaste i raden under de senaste åren.
– Det känns väldigt spännande att få arbeta med ett företag som finns i många länder och befinner sig i en tillväxtfas. Vi kommer primärt att jobba med digitala kanaler och mot slutkundsmålgruppen grävmaskinister, säger Jacob Marklund, platschef på Grit i Skellefteå, i ett pressmeddelande.
Rototilt har globala ambitioner och Sandra Olofsson, digital marknadskoordinator på Vindelnföretaget, har höga förväntningar på det nya samarbetet.
– Vi vill ta nästa steg i utvecklingen inom digital marknadsföring i alla våra bolag och på alla våra marknader, i Norden, Europa och Nordamerika. Med Grits specialistkompetens inom digital marknadsföring, strategiska medieköp och erfarenhet av att jobba globalt är vi övertygade om att vi kan göra det, säger hon.