Lagom till att samhället börjar öppnas upp igen sjösätter Medlefors sin satsning på företagsevent. Det är ett verksamhetsben som funnits länge, men som nu utvecklats och kvalitetssäkrats för att alltid ge en upplevelse utöver det vanliga.
– Vi har satsat mycket på skola, konferens, restaurangen och hotellet – men nu är det dags att även ta ett helhetsgrepp kring event, säger Emma Lundmark, sälj- och marknadskommunikatör, som tillsammans med Ulrika Nordlund och Linnea Hägglund tar emot företagens förfrågningar.
Skräddarsyr koncept
Att först och främst fundera på vad man vill ha ut av sitt event är det första steget till ett lyckat sådant.
– Kanske är målet teambuilding, fira en framgång, kickoff, en avslutning på en konferens – eller att helt enkelt bara ha kul. Eller en kombination av flera anledningar. Vi frågar alltid vad syftet är för att kunna skräddarsy ett så bra koncept som möjligt, säger Linnea.
Alla förutsättningar för att göra ett bra event finns på området. Förutom den fantastiska restaurangen som levererar mat och dryckesupplevelser till eventet finns allt från pool, relax, och lounge till kök för gemensam matlagning, härliga grönområden och möjlighet till privat dansgolv. Till och med en egen sporthall finns bland Medlefors 12 000 kvadratmeter.
– Oavsett om ni är färre än 10 personer, eller uppemot 500, så finns det möjligheter hos oss, säger Ulrika.
Så enkelt som möjligt
Kollegorna på Medlefors kan även hjälpa till att boka till exempel underhållning, DJ, föreläsare, bussar eller teambuildingaktiviteter. Men ibland, säger Emma, handlar det bara om de mindre detaljerna för att höja helhetsupplevelsen på eventet, så som företagets logga på menyerna, färgen på servetterna eller ljussättningen i lokalen. Saker som inte behöver kosta så mycket.
– Hela konceptet går ut på att göra det så enkelt som möjligt för företaget. Vi vet att det finns många som verkligen vill ge de anställda en bra kväll, men som kanske inte har tiden eller önskar någon att bolla idéer med. Då är det bara att slå oss en pling, säger hon.
Att ringa eller skicka ett e-postmeddelande till Medlefors är alltid utan förpliktelser.
– Det är så klart kostnadsfritt att fråga oss vad vi kan erbjuda, så du har inget att förlora på att höra av dig. Och så återkommer vi med ett förslag efter att vi fått veta lite mer om vad ni önskar få ut av eventet. Det ska vara så lite krångel som möjligt, säger Emma.
Emma och hennes kollegor ser verkligen fram emot att kunna utveckla företagseventen och se till att skapa upplevelser som företagen kommer ihåg länge.
– Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sakna ljudet av mingel så mycket som jag gjort under pandemin, men nu ska den förhoppningsvis vara över. Vi människor har verkligen ett behov av att ses och umgås, säger hon.