2021 års kundundersökning av Svenskt Kvalitetsindex, SKI, visar att Skellefteå kraft tar ännu högre position i vissa kategorier och något lägre i andra, jämfört med förra året.
När elkunderna rankar hur nöjda de är med sina leverantörer tar Skelleftebolaget tre första- och andraplatser. Nytt denna gång är att bolaget även rankas högst i kategorin ”privatkund elhandel”. Det är kopplat till de rekordhöga elpriserna, förklarar bolaget.
– De senaste månaderna har präglats av stigande elpriser, vilket har gjort att rekordmånga privatkunder har kontaktat oss för att ställa frågor och göra en översyn av sina avtal, berättar Lars Lundmark, affärsenhetschef försäljning, i ett pressutskick.
Redan vid månadsskiftet oktober-november hade Skellefteå Krafts kundservice tagit fler samtal än under hela 2020. Lars Lundmark talar varmt om medarbetarnas insats.
– Vår kundservice har jobbat oerhört hårt för att möta kundernas funderingar på allra bästa sätt. Det känns därför fantastiskt att vi får ett sådant högt betyg, för ett arbete som vi har gjort under ganska pressade förhållanden, fortsätter han i pressutskicket.