Annons
Lars Lundmark, affärsenhetschef försäljning vid Skellefteå Kraft. Foto: Paulina Holmgren / Evalena Karlsson

Skellefteå Kraft kniper flera nya toppositioner när kunderna rankar sina elleverantörer: ”Fantastiskt”

NYHETER Skellefteå Kraft lyckas säkra flera nya toppositioner i den senaste kundundersökningen av Svenskt Kvalitetsindex, SKI.

Annons

2021 års kundundersökning av Svenskt Kvalitetsindex, SKI, visar att Skellefteå kraft tar ännu högre position i vissa kategorier och något lägre i andra, jämfört med förra året.

När elkunderna rankar hur nöjda de är med sina leverantörer tar Skelleftebolaget tre första- och andraplatser. Nytt denna gång är att bolaget även rankas högst i kategorin ”privatkund elhandel”. Det är kopplat till de rekordhöga elpriserna, förklarar bolaget.

– De senaste månaderna har präglats av stigande elpriser, vilket har gjort att rekordmånga privatkunder har kontaktat oss för att ställa frågor och göra en översyn av sina avtal, berättar Lars Lundmark, affärsenhetschef försäljning, i ett pressutskick.

Annons

Redan vid månadsskiftet oktober-november hade Skellefteå Krafts kundservice tagit fler samtal än under hela 2020. Lars Lundmark talar varmt om medarbetarnas insats.

– Vår kundservice har jobbat oerhört hårt för att möta kundernas funderingar på allra bästa sätt. Det känns därför fantastiskt att vi får ett sådant högt betyg, för ett arbete som vi har gjort under ganska pressade förhållanden, fortsätter han i pressutskicket.

Skellefteå Krafts ranking i årets undersökning

Kundkategorier och Skellefteå Krafts placeringar i 2021 års SKI-undersökning, (2020 i parentes).

  • Privatkund elhandel: 1 (4)
  • Företagskund elhandel: 2 (1)
  • Privatkund elnät: 1 (1)
  • Företagskund elnät: 1 (1)
  • Privatkund fjärrvärme: 2 (1)
  • Företagskund fjärrvärme: 2 (1)

Källa: Skellefteå Kraft

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons