Annons
Baserat på pressmeddelande
Johnny Hedlund, Alexander Nordlund och Lisa Bergsten. Foto: The Local Store

De inleder nytt samarbete – vill kliva ut på en större marknad: ”Tufft nu för hela vår bransch”

NÄRINGSLIV Nu satsar The Local Store på att vidareutveckla sin digitala säljplattform. Det skriver butiken i ett pressmeddelande.

Annons

Förutom lokalt förankrade produkter vill The Local Store även ta världens trender till Norrland. Nu utökar de sin digitala satsning, i samarbete med fullservicebyrån Oh My.

– Samarbetet kommer att göra oss starkare digitalt samtidigt som vi får mer tid och möjlighet fortsätta fokusera i våra butiker i Skellefteå och Piteå, och träffa våra kunder, berättar Johnny Hedlund, vd på The Local Store, i pressmeddelandet.

The Local Store har beviljats en tillfällig omställningscheck från Region Västerbotten.

– Det är tufft nu för hela vår bransch, därför är det en strålande timing att fokusera på att göra vår verksamhet ännu bättre och samtidigt kliva ut på en större marknad.

Annons

Lisa Bergsten är projektledare på Oh My. Hon har jobbat nära The Local Store med att identifiera hur klädbutikens digitala närvaro ska ta nästa steg härifrån.

– Vi är fortfarande i uppstartsskedet, men den stora saken framöver är att vi ska skapa en smart lösning för att synka lagersaldot med de fysiska butikerna, säger hon.

– Sedan kommer vi att se över webbshopen och förbättra den ur ett UX- och SEO-perspektiv. Kort sagt en smartare, snabbare och effektivare webbshop, fortsätter Lisa.

Annons

Som en del i sin digitala satsning erbjuder The Local Store från och med nu gratis hemkörning i hela Skellefteå kommun, som ett leveransalternativ till webbshoppen.

Denna artikel är baserad på ett pressmeddelande från The Local Store
Artikeln kan ha justerats av Megafonens redaktion, men texten härstammar från ovan nämnda företag/organisation. Har du också ett pressmeddelande på gång? Skicka det gärna till oss på redaktion@megafonen.nu

Du kanske också vill läsa:
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons