Foto: Skekraft.se
FÖRETAG Skellefteå Kraft byter i dag grafisk profil.
Skellefteå Kraft lanserade på måndagen sin nya visuella identitet.
– När vi säger att vi byter visuell identitet så menar vi att vi byter utseende helt och hållet. Alltifrån en ny logotyp till nya färger och nytt sätt att uttrycka oss. Men precis som tidigare fortsätter vi att vara det personliga bolaget som står på kundens sida, skriver företaget på sin hemsida.
Att göra om identiteten har enligt Skellefteå Krafts hemsida kostat 12 miljoner kronor.
– Att helt byta visuell identitet är ett omfattande arbete. Hur vi ser ut och låter ska ju spegla och förstärka företagets vision, affärsidé och verksamhet. Det handlar alltså inte bara om att ta fram en snygg logotyp.
– Under hela arbetet, från det att idén godkänns till dess att bytet syns på skyltar med mera, är många personer därför inblandade från både Skellefteå Kraft, designbyrån och andra leverantörer, skriver de på sin hemsida och lovar därefter att kostnaden för bytet av visuell identitet inte kommer att påverka elpriset.
Foto: Skekraft.se – klicka här för att se loggan och läsa mer »