Sofia Andersson Lundberg och Reema Raja Riaz på den flotte som var en scen på älven i Skellefteå den här sommaren. Foto: Arkiv
NÖJE Östersund, Sörmland, Skellefteå, Sverige och Luleå tävlar om att koras till Sveriges bästa platsmarknadsförare.
Priset Placebrander of the Year instiftades 2013 och premierar imponerande insatser inom platsmarknadsföring, enligt Placebrandes hemsida. 2013 vann Nyköping med sin mångåriga inflyttarkampanj. 2014 vann Umeå med sin satsning i samband med Kulturhuvudstadsåret. 2015 vann Luleå för sitt omfattande platsmarknadsföringsarbete.
Och nu kan Skellefteå vinna med projektet ”En flotte” av Sofia Andersson Lundberg, For Events.
– Hurra så roligt! Vår vision med En Flotte var att konserterna skulle bli något som samlade folk, skapade ännu fler anledningar att besöka Skellefteå och vara något som gör att vi som redan bor här uppskattar staden mer, säger Sofia i ett pressmeddelande.
Med och tävlar om utmärkelsen är även Östersund, Sörmland, Sverige och Luleå med olika projekt. Priset delas ut den 9 november på Placebrander’s Evening på PM & Vänner i Växjö.
– Hoppas Skellefteåborna gillade En Flotte så mycket att de kan tänka sig att rösta på oss. Det vore otroligt kul om Skellefteå kunde vinna priset! Så mobilisera alla ni känner och gå in och rösta, säger Sofia i pressmeddelandet.
Rösta här: Här kan du läs mer om de olika projekten och rösta på din favorit »
Läs också: Så kom idén om ”En flotte” till