Annons
Annons
Sponsrad artikel
Viktor Granström, företagsrådgivare, Carina Eckhardt, förmögenhetsrådgivare, Henrik Widman, kontorschef och Jenny Svedberg, privatrådgivare, är några av medarbetarna du träffar på Handelsbanken i Skellefteå.

En mer tillgänglig bank för alla – där nya mötesplatser och öppet efter kontorstid är vägen framåt

ANNONS Handelsbanken i Skellefteå går mot strömmen och satsar på utökade öppettider och fler mötesplatser på mindre orter. Allt för att skapa en tydligare och sömlös närvaro där kunderna är i fysiska såväl som digitala miljöer.

I takt med att den digitala utvecklingen gjort det till en självklarhet för majoriteten av svenskar att sköta sina bankärenden via internetbank, har det blivit sällsyntare att besöka bakkontoren som följaktligen blivit allt färre. Men kanske har det inneburit att någonting förlorats längs vägen?

– Det är fantastiskt med de digitala tjänsterna som hela tiden utvecklas och blir bättre. Vi vill inte vara utan dem men det finns tillfällen när det kan kännas bäst att träffas fysiskt, säger Carina Eckhardt, förmögenhetsrådgivare på Handelsbanken i Skellefteå.

Du är alltid välkommen in.

Som exempel nämner hon att en bostadsaffär i regel är det största köpet du kan göra som privatperson.

– Då tror jag att de allra flesta av oss uppskattar möjligheten till personligt möte med banken, även om del föredrar att göra det digitalt och uppskattar flexibiliteten i ett sådant möte. Det viktiga är att du tar det upplägg som passar dig bäst, antingen på kontoret eller våra mötesplatser – eller om man föredrar att signera digitalt.

Med nya mötesplatser, utökade drop in-tider och möjlighet till bokade möten efter kontorstid står Handelsbankens rådgivare redo att ta emot dig. Det är ett bra komplement till banskens digitala lösningar. Från vänster: Jenny Svedberg, Henrik Widman, Viktor Granström och Carina Eckhardt.

Hon får medhåll av kollegorna Jenny Svedberg, privatrådgivare, Viktor Granström, företagsrådgivare och Henrik Widman, kontorschef i Skellefteå. För några månader sedan beslöt Handelsbanken att återvända till Burträsk och etablera en mötesplats efter tre års frånvaro. Några dagar varje månad finns personal från Skellefteå på plats för drop in-besök och planerade möten, även utanför kontorstid.

– Det handlar om att möta våra privat- och företagskunders behov och att finnas tillgängliga för dem där de är – oavsett om det är fysiskt på plats eller digitalt. Det är modellen som vi jobbar efter och vi gör liknande satsningar i Robertsfors och Arvidsjaur, säger Henrik Widman.

– Det är många som uppskattar det, vi märker det tydligt, inflikar Jenny Svedberg, som i sin roll som privatrådgivare blir ett välbekant ansikte för bankens kunder.

Rådgivarna Viktor Granström, Carina Eckhardt och Jenny Svedberg märker tydligt att Handelsbankens nya satsning på mötesplatsen i Burträsk uppskattas av kunderna.

Det hör inte till vanligheterna att banker gör satsningar på mindre orter, men det är bara ett exempel där Handelsbanken Skellefteå sticker ut. Ett annat är att du som kund får en personlig rådgivare som finns där för dig över tid.

– Även det är uppskattat bland våra kunder. Då får man en bättre relation och behöver inte upprepa sin historia vid varje möte, säger Viktor Granström som träffar företagskunder.

Det bästa är ändå valfriheten.

– Med fler mötesplatser både fysiskt och digitalt som kompletterar varandra, öppettider även utanför kontorstid på alla våra orter, utökad drop in-tid fram till 18.00 på torsdagar i Skellefteå och en personlig kontakt står vi alltid redo att sätta oss ner med dig som kund för att hitta en lösning. Du är alltid välkommen in, säger Henrik Widman.

Sponsrad artikel

Hela denna sida är en annons från Handelsbanken i Skellefteå.
Sponsrade artiklar är en del av Megafonens utbud av annonser. Vill du också ha en sponsrad artikel? Kontakta oss på info@megafonen.nu eller läs mer på megafonen.nu/annons.

Annons
Annons
Annons
Annons