Som marknadschef i tio år har Helena Renström haft en aktiv roll i Skellefteås utveckling. Hon har numera gått ned i tid för att så småningom göra övergången helt till rollen som ansvarig för Expo 2026.
Hennes efterträdare kommer närmast från rollen som chef för kommunikation och varumärke på Luleå tekniska universitet. Karl-Henrik Dagman ser fram emot sitt nya uppdrag.
– Skellefteå saknar motstycke i Sverige och Europa när det gäller att skapa en hållbar framtid och att vara en förebild i den gröna omställningen. Detta är i grunden vad som inspirerade mig att söka rollen som marknadschef, säger han i ett pressutskick.
Karl-Henrik är civilekonom med inriktning på marknadsföring och har jobbat med kommunikation, marknadsföring och varumärkesarbete i cirka 20 år, bland annat åt LKAB, Luleå kommun och medicinteknikföretaget Liko Hill-Rom.
Han tillträder rollen som Skellefteå kommuns nye marknadschef den 15 januari.
– Jag ser fram emot att använda min erfarenhet och passion för marknadsföring och kommunikation för att lyfta fram staden och dess innovativa utveckling, säger han.