Annons
Vd Joakim Gustafsson uppe till höger, tillsammans med några av Martinsons nyanställda: Johannes Lidström, Emma Dahlgren, Nils Gustavsson, Mikael Lindberg och Andreas Granstedt. Foto: Pressbild

Satsar trots inbromsad marknad – företaget tar sikte även på Norge

NÄRINGSLIV Martinsons har beslutat att satsa på den norska marknaden såväl som den svenska. Inför detta så förstärker man organisationen.

Annons

Trots en inbromsat byggmarknad har Martinsons ett framgångsrikt halvår bakom sig – och en orderstock som sträcker sig över år framåt.

Vd Joakim Gustafsson säger att de har en riktigt bra marknadsposition i dag, och att de märker hur trä som material tar andelar från stål och betong.

– Det betyder att vi behöver fortsätta enligt vår offensiva strategi och fylla på med fler individer och kompetens, säger han ett pressmeddelande.

Annons

Satsar i grannlandet

Det Martinsons har beslutat är att satsa långsiktigt i Norge såväl som Sverige. Tanken är att bygga upp en närvaro på den norska marknaden under nästa år.

– Martinsons Byggsystem har en riktigt stark plattform att stå på och den norska marknaden har hunnit längre än i Sverige när det kommer till träbyggande. Där är det mer av en självklarhet att bygga så hållbart som möjligt, säger Joakim Gustafsson.

För att klara denna satsning, och för att möta en ökad efterfrågan i Sverige, rekryteras också fler medarbetare.

Annons

Hittills i år ska tio personer ha anställts till Martinsons kontor i Skellefteå och Umeå. Det är personer som kommer att jobba med bland annat sälj, kalkyl, konstruktion och projektledning-

– Det känns riktigt bra och ligger helt i linje med vår strategi. Vi behöver en snabbfotad och mindre sårbar organisation, inte minst nu när vi ska in på den norska marknaden, säger vd Joakim Gustafsson.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons