Annons
Annons
Sponsrad artikel

Utökad laguppställning på New Wave Profile: ”Finns mycket marknad att bearbeta”

ANNONS Profilföretaget New Wave Profile i Skellefteå har kommit till rätta i sin nya lokal – och fortsätter att expandera.

I februari 2018 flyttade New Wave Profile till sin nuvarande lokal på Södra Järnvägsgatan i Skellefteå, granne med SEB och det blivande kulturhuset.

– Det blev helt klart ett lyft. Här har vi stora ytor på ett plan, egen lastbrygga, plats för ett ordentligt showroom, kontor – och flera kundparkeringar just utanför butiken, säger Thomas Boström.

Företaget har växt kraftigt de senaste åren, och personalstyrkan likaså. De tre senaste tillskotten är Victor Book, Fredrik Lindgren och Jim Richtmann.

– Det här är bra personer som passar in i vårt gäng. De har lite olika bakgrunder, men alla är drivna och seriösa, säger Gustav Boström.

Vid butiken finns gott om kundparkeringar.

Anledningen till anställningarna är att New Wave Profile får fler och fler uppdrag i Skellefteå och att det behövs fler resurser för att bearbeta marknaden.

– Det finns stora möjligheter att växa ytterligare i Skellefteå som är inne i en positiv trend, säger Thomas.

ANSTÄLLA FLER
Inom kort väntas även fler personer komma att anställas.

– Vi behöver stärka upp vårt backoffice där vi producerar layout och sköter de webbshoppar vi hanterar för våra kunder, säger Gustav.

Just webbshoppar är en del av New Waves koncept där de både kan sätta upp en extern webbshop där utomstående kan köpa ett specifikt företags profilprodukter, men nog så ofta handlar det om en intern portal där större företag kan samla alla sina profilinköp.

– Med en sådan lösning kan beställarna på företaget direkt se vad som finns i lager, och exakt vad det kostar om något nytt måste beställas. Det ger en bättre överblick och blir mer kostnadseffektivt än att många olika beställare handlar nu och då från olika ställen, säger Gustav.

På New Wave Profile hittar du allt från enkla och kostnadseffektiva giveaways till exklusiva och mer värdeskapande premiumprodukter.

Att trycka on demand är också något som växer.

– Istället för att beställa flera hundra t-shirts i många olika storlekar kan exakt rätt produkter beställas i rätt storlek. På så vis sparar företaget både pengar och är mer miljösmarta, säger Thomas.

VARUMÄRKESBYGGANDE
Produktmedia är en stark kanal för långsiktigt varumärkesbyggande, både internt så väl som externt.

– Men, det krävs eftertanke och analys så att rätt produkt används vid rätt tillfälle. Det är främst där vi har vår styrka. Kom in så berättar vi mer, säger Gustav.

Megafonen Native


 

 

New Wave Profile
i Skellefteå

www.nwpskelleftea.com
Södra Järnvägsgatan 50, Skellefteå
Telefon: 0910-480 470


SPONSRAT INLÄGG: Hela denna sida är en annons från New Wave Profile i Skellefteå.

Sponsrade artiklar är en del av Megafonens utbud av annonser. Vill du också ha en sponsrad artikel? Kontakta oss på info@megafonen.nu eller läs mer på www.megafonen.nu/annons.


Annons
Annons
Annons
Annons